torsdag 22 november 2012

STEAMPUNKINSPIRERAT GRATTISKORT

Jag fick i uppdrag att göra ett grattiskort till en 45-åring. Beställaren viskade något om steampunk, jag tänkte på kugghjul...


Jag stansade ut kortbasen med en stor stansmall från Spellbinders, Labels 23 (grand nestabilities). Den är ju bara makalöst fin!

Jag hade ett svart fotoalbumspapper som jag vek dubbelt och stansade fram med den elektriska stansmaskinen eBosser :-). Jag lät den gå igenom två gånger, bara för att, och för att garantera att stansmallen inte flyttade på sig, satte jag fast den med washi tape.

 
Jag skar sedan till en bit tidningsmönstrat papper från My Mind's Eye (???) för att bryta från det svarta. Jag använde en hörnstans med ingående mönster, istället för att "bara" runda hörnen (ticket and tag duo punch från tonic studios).
 
 
Jag stansade ut den vitrödprickiga formen med en stansmall från det stora setet med grand nestabilities Labels four från Spellbinders.
 
  
Jag stansade ut en stor kugghjul med hjälp av Tim Holtz/Sizzix tjocka stansmall Gadget Gears.
Till de små kugghjulen har jag haft en finfin kugghjulsstansmall från Rox Stamps till min hjälp. Jag har preppat papperena med Metallic distress stains-färger (tarnished brass och antiqued bronze), walnut stain distress stain och distress ink-dynor (främst black soot).
 
Det fina med metallic stains-flaskorna är att metalliceffekten hänger kvar, även om man fortsätter med ngn annan stains-färg... :-)
 
Den gulaktiga spetsen är något jag hittade i mina gömmor. Detsamma gäller för siffrorna 4 och 5 som jag stansat fram i både svart och vitt för att skapa en skuggeffekt (Bosskuts stansmall Stone Soup).
 
De svarta siffrorna har jag torrembossat med Timpans honeycombtorrembossingkuvert. Därefter har jag strukit på med inka gold old gold skimmerpasta.
(Det här måste ju bara vara en av de drygaste produkterna jag använt på länge... en sån här burk räcker hur långt som helst, om man bara duttar lite här och där... :-).)
 
 
 
Några metallbrads gör susen i mitten av utstansningarna. Youdo har fina små jungfruben/påsnitar.
 
 
Efter ett tag kände jag för ett uttryck, och vad passar väl bättre än Vilda Stamps statistiken visar att de som lever längst firar flest födelsedagar-stämpel?
 
 
Och sen var det ju klart att även insidan måste pimpas lite... Både med kugghjulsstämplar från Inkadinkado och Vilda Stamps.
 
 

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).