måndag 5 november 2012

EN RESA PÅ TUSEN MIL...




Jag kunde inte riktigt släppa tanken på det fina K-Designspapperet, och ville därför försöka mig på att göra något liknande igen med en massa olika stämplar från Vilda Stamps.



Här är helheten och sen kommer en bild för bild-förklaring till hur jag gjorde allt.


Jag har preppat papperet med gesso och snabbtorkat det med embossingfönen. Därefter har jag sprayat med gult och ljusorange. Jag tycker att det är rätt så fräckt att man kan se penseldragen under sprayfärgen...
Gesso är därtill ett bra grundar-medium, då det ger lite bättre bett/tand till underlaget...

Jag har tvärtommaskat med tegelstens-stencilen (den lilla från Crafter's workshop). Jag har nämligen sprayat med svart färg på stencilen - på ett annat papper och sedan vänt stencilen upp och ned på det här papperet, för att få konturerna av tegelstenarna att framträda.


Här har jag stämplat med någon filmstripstämpeln (kamerastrip v709) - för att skapa en stadig bottendel till layouten...


Nu åkte en stor nyckelstämpel fram (v13) ...


Och här har jag använt mig av brevbakgrundsstämpeln (v260).


Här gick jag lös med kugghjul i olika storlekar (v467)...
Det finns också några kvist-blommor i vänsterhörnet (v436).


Några små fjärilar har väl ingen dött av... ?


Och lite splattereffekt på tre ställen (v424)... Jag gillar att jobba i ojämna tal när jag gör något...


En finfin fjäril från ett relativt nytt kit (fjärilshörn v710)... Ser du den vid den andra nyckeln också?


Dags att sätta på ett uttryck... Den här gången blev det "En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg." (v472) Jag syftar här på att en ny fas i mitt liv har börjat, nämligen den att skaffa sig ett nytt jobb igen.


Sen ville jag skapa något ojämnt... Och då fann jag min härliga honeycomb-stansmall från Cheery Lynn. Honungskake-mönster-stansmallen är helt underbar i mitt tycke! Den stansar dessutom jättebra - så inga extraplattor eller -papper behövs... :-).


Sen fick jag användning för de fina kängorna från ett f d hemligt kit (vintagekit 2010 (v690)). Jag färglade dem med mina copicpennor.


Och voilá! Här är hela härligheten!
De slitna skorna får symbolisera att jag går från arbetsgivare till arbetsgivare för att fråga efter jobb...

3 kommentarer:

Valentina sa...

Just love your page!
bravissima!!!!

Lisbet sa...

Men hallå där – surfade runt med kaffekoppen i min hand och fastnade på din sida. Vad härligt att läsa om dina tankar och funderingar. Jag gillar skapandet, att få ro i själen och vila i handens arbete. Jag är helt övertygad om att det är nog något som alla bör ta vara på mer. Ju mer jag tänker på det just nu, desto viktigare känns det. Ja nu fick jag idé till en ny artikel i ämnet.

Vill du ha lite mer pepp så har jag Gratis HälsoBlad med massor med inspiration och motivation för att leva roligare. Du får tips och pepp en gång i veckan i 8 veckor.
Kom bara ihåg att bekräfta det mail du får i din mail. Kolla spamkorgen om du inte ser det.
Till årsskiftet planerar jag att nå ut med en gratis-app också.
Ta vara på dig.

Anita/AniLi sa...

Så snyggt detta blev och med din beskrivning av din personliga tankeprocess gjorde den ännu bättre!
Lycka till i ditt sökande efter nytt jobb!
Kram
//Anita

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).