lördag 24 november 2012

STEAMPUNKFEST

När det här inlägget publiceras, har festen precis börjat... :-).

I år var det dags att ha steampunktema på födelsedagskalaset. För fem år sedan hade jag halloweentema, där jag hade bett gästerna klä ut sig enligt de roller mordspelet krävde (spelregler från NiCe Party). Därefter har jag fått höra att det skulle vara roligt att komma på en ny fest med t ex musiktävling m m.
Jag är ju inte sen på att bjuda hem folk, så jag tänkte fortsätta på mord- och musiktemat, fast med en annan tvist den här gången...


Eftersom min kärlek för saker och ting skiftar, var det dags att komma på en ny vinkling till årets fest. Jag som varit lite steampunktokig de senaste åren, tyckte att det kunde vara riktigt roligt.
Jag jagade tag i en top hat, goggles och diverse attiraljer man kan pynta sig själv med. Här är lite inspiration...


När det sen kom till att få ordning på vem som dricker ur vilket glas, tyckte jag att det kunde vara käckt att sätta namn på dem. Jag kände dock inte för att sätta namn rätt upp och ned, utan ville använda mina kugghjulsstansmallar från Sizzix/Tim Holtz för att lyckas med detta.



Det stora kugghjulet har jag stansat fram med gadget gears och det lilla kugghjulet har jag fått fram med hjälp av Mini gears. Det luriga med just mini gears är att man behöver en annan stansmall med en öppning, då de ingår i en serie vid namn Movers and shapers. De har magneter som fäster fint på magnetplattan och på så sätt kan du, om du så önskar, se till att få stansmönstret på exakt samma ställe, om och om igen. Detta kan vara praktiskt antingen vid albumsmakeri eller t ex massproduktion av något specifikt :-).




Den observante ser dock att jag inte släppt halloweentemat helt och hållet... och det beror bara på det faktum att jag inte hade rätt antal vinglas av någon annan sort... Så då fick det bli så här :-).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).