onsdag 21 november 2012

ENLAGERSJULKORT

Jag tycker att det är trevligt att pyssla i goda vänners lag, och i lördags åkte Tessan och jag till Maria för att pyssla. Det visade sig ganska snart att jag blivit förtjust i att göra enkla kort. Kanske är det en motvikt till de mer avancerade alstren jag gjort på sista tiden :-).



Jag började med att stämpla bikakestämpeln från Gummiapan med Archival Inks Pale Ochre på kraft-papper. Jag provade först att stämpla med svart, men den tog över och lyste skarpt genom de andra stämplarna.



Sedan stämplade jag en stor gran med en stämpel från Artemios julkit.




Därefter fortsatte jag med en julstämpel från Inkido.



Avslutningsvis valde jag en finfin god jul-textstämpel från en av Reprints många kit.



Och när jag väl hittat en layout jag gillar, är det lätt att göra några fler :-). Då är det ju fördel att ha med sig flera akrylklossar för att underlätta processen.

4 kommentarer:

lenislensi sa...

Jättegulligt kort! Å när man ska göra just julkort kan det vara bra att göra ngn enklare variant som går lite snabbare att göra...

Anonym sa...

Jättehärligt kort, visar att enkelt kan vara snyggt! Kram Maria

TinaB sa...

Jättefint kort, enkelt är oxå fint :-)

Hildur sa...

Jättesnyggt!! Gillar kraftpappret!!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).