fredag 16 november 2012

ETT STORT JULKORT MED UTSTANSADE FORMER

Jag kände för att "go all in" med stora stansmallar från Spellbinders (s k grand nestabilities).
Jag har använt bl a den kvadratiska scallopformen, labels one, scallopcirkeln och den vanliga cirkeln. Därtill har jag nyttjat en två fina etikettstansmallar och Timpans renstansmall.

Jag började med ett papper i A3-format för att få till det med den största formen med scalloped squares. (Kortet mäter ca 18*18 cm när det är ihopvikt.)

 
Därefter valde jag att bryta den gröna färgen med svart och formen labels one.


 
Jag gick loss med den minsta av de stora runda scallopformerna - som jag stansade ut i vitt. Renen, som är ett av två på en tjock stansmall, heter Reindeer Flight, och det är Sizzix/Tim Holtz som designat den.

 
Sen stansade jag ut den största vanliga cirkeln från det vanliga setet med nestabilities-stansmallar. Här ser du också de fina etikett-formerna, fancy tags 1 och fancy tags 2. De ingår båda i shapeabilitieskategorin. Det sköna rutiga papperet kommer från ett Papermania-kit med bara kraftpapper i olika mönster...


Här har du informationen i filmformat, upplagd på YouTube.
 
 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).