onsdag 14 november 2012

ETT ENKELT JULKORT

Nu har jag verkligen fått upp ångan... :-). Jag valde att göra något med det som låg på scrapbordet (för att slippa städa/slänga bort något), med addition av en knapp och lite washi tape... och voilá... resultatet blev ett enkelt julkort - i kanske lite ovanliga färger, nämligen svart, grönt, rött och vitt.

 
Jag har stansat fram ett bivaxmönstrat papper (honeycomb) med en stansmall från Cheery Lynn. Det fina med den där stansmallen är, att den är stor och lättstansad. Även om det är många små åttakantiga figurer som skall bort, så gör den det i ett nafs :-).
Jag stansade också ut bokstäverna till orden god jul i vitt papper och limmade dem på en bit rött papper som jag gjorde till en vimpel.
Och jag måste bara få säga att det är lite kul att stansa ut bokstäver (i det här fallet ett quickutz-alfabet - troligtvis med jultema???), även om jag inte nödvändigtvis är ett "fan" av att limma fast dem... Det är tyvärr svårt att stansa ut dem med dubbelhäftande tejp på baksidan, för de lossar inte riktigt... :-(, så det får bli till att limma fast dem med något bra lim.
 
Några remsor washi tape och en vit knapp med en bit snöre i - fullbordar detta enkla och lite annorlunda julkort.

2 kommentarer:

Monica =) sa...

Så fint det blev!
Gillar det rena upplägget o den där stansen är jättefin.

Kram, Monica

Julkort sa...

Det var ett väldigt fint julkort, kreativt! :) Jag skulle vilja välkomna dig till vår Facebook sida "Vi som gillar Julkort", här finns vi https://www.facebook.com/julkort

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).