måndag 26 november 2012

HÖG MYSFAKTOR I VARDAGSRUMMET

Jag har grunnat länge på hur man skall kunna ändra om färgskalan i vardagsrummet. Jag har en röd soffa, som jag på ett sätt gillar - dels för dess sittkomfort och dels för att den faktiskt är röd. Däremot tycker jag ibland att den krockar med tapeterna eller de andra färgval jag vill kombinera den med.
Well... Efter att ha haft orange paneler i flera år, tog jag mod till mig igår och åkte till Klädkällaren för att leta efter något annat... Jag hade tänkt mig något turkosblått, eller möjligtvis brunt... Men det blev den turkosa tonen som vann... Jag valde mellan paneler, öljettgardiner och sammetsliknande gardiner... Jag kände att jag var mogen för en lyxigare känsla :-), så sammetsimitationen vann...

...

Proppen gick här hemma när jag lagade mat i ugnen... Jag skickade sambon till ica nära, men där fanns inga 20-ampere-proppar... Vi var ju bara tvugna att ge oss iväg igen.
Jag var rätt så sliten efter gårdagens fest, men det var bara till att ta en skiva honungsmelon och ge sig iväg...
Vi hamnade på Bäckebols Jysk... Där hittade vi stora röda plädar och kuddar. Jag har nämligen försökt att piffa upp soffan vid flertalet tillfällen med kuddar och plädar i olika färger som gul, orange och brun... Men det har inte riktigt känts rätt.
När jag hade soffan så ren man kunde ha den, med bara röda kuddar, kändes det som minst störigt. Så röda plädar blev grejen...
Sen gällde det att hitta rätt röd nyans också...
Jag tänkte IKEA, men kände samtidigt att jag inte ville in i folkvimlet... Därför gav vi Jysk en chans :-).

Så här såg det ut förut...





Och så här ser det ut nu..

 
Det var ju tur att jag inte behövde köpa mig en ny soffa eller nya fåtöljer, för att testa på hur man kan ändra om här hemma :-).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).