måndag 23 juli 2012

SPRAYER - HEMMAGJORDA ELLER FÄRDIGA?

Jag har börjat köpa på mig färdigblandade sprayer... som ett komplement till mina egenblandade distressfärger...

Och jag måste bara få säga att både Color wash-sprayerna och dylusions-sprayerna är rätt fräcka... De är mer heltäckande än distressfärgerna, även om jag matat i ordentligt med bläck i de lite större misterflaskorna...
Tills jag har köpt alla, måste jag hitta ett sätt att komma ihåg vilka färger jag har, varför jag märker dem med grönt i färguppräkningarna nedan)


FÄRGERNA HETER:
(butterscotch, cranberry, denim, espresso, lettuce, meadow, purple twilight, red pepper, sailboat blue, stream, sunset orange, wild plum)



FÄRGERNA HETER
(black marble, bubblegum pink, crushed olive, cut grass, fresh lime, lemon zest, london blue, melted chocolate, postbox red, pure sunshine, squeezed orange, vibrant turquoise)


PSSST...
Om du själv vill utöka din samling, eller kanske påbörja den, så kan jag viska till dig att vi har alla sprayfärger hos Scrap & Hobby, även Tim Holtz distress ink-refillflaskor, så att du kan blanda ihop dina egna mixer - kanske tillsammans med massor av härliga perfect pearls-skimmerpulver :-).

Här visar Timpan hur man kan jobba med Color wash-sprayerna, på både papper och tyg... Det är nämligen en tygsprayfärg från första början...


Här var en käck teknik, som lär dig ta bort färgen i ett stämplat motiv - så att du senare kan färglägga med något annat... t ex vaxkritor...


 En konstjournalsida...


Eftersom color wash-sprayerna är så pass intensiva, kan man späda ut dem lite grand och jobba med dem på många olika sätt...
Här ser du några sätt i en informativ video:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).