fredag 13 juli 2012

EN GRÖN SNABB-LAYOUT

Jag hade bara 20 minuter på mig att göra en layout på Orustscrappen... Jag tänkte då utmana mig själv genom att använda det jag redan börjat kleta på när jag torkat av färg till något annat alster...

Den spegelvända tegelväggen (bricks) och det svarta i vänster nederhörn och gröna klegget upptill på papperet fanns redan där när jag började... Det var det enda sättet att bli färdig med något, enligt en skiss...


Jag valde att använda mig av samma foto för att få en repetitiv känsla... Och göra det enkelt för mig...
Här ser du hur fräckt det kan bli när man torkar av överbliven akrylfärg från en stencil på ett annat papper...


Jag stämplade dit ett hjärta med vingar... En stämpel i ett set från Prima, som jag hittade på träffen, och färglade hjärtat med en röd copicpenna...
Layouten krävde något som bröt mot allt det gröna...
Några stämplade löv halkade också dit... Stämplarna kommer från Dylusions...


Det vita embossingpulvret flöt ut lite här och där... Inget att göra åt... Det är ju till sådana här alster man skall ha en dust buddy... Men å andra sidan tror jag att papperet var lite fuktigt, varför pulvret hamnade både här och där...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).