fredag 20 juli 2012

EN ROCKIG TAVLA

Akrylfärg i är kul. Verkligen! Jag visade en tjej hur jag jobbar med stenciler och akrylfärg... och sprayer på målarduk.
Kul, kul, kul är ordet...

 Eftersom det är lite trixigt att få till ett stämpelavtryck på tavelduk, har jag valt att leta land och rike runt efter olika stenciler att "stämpla" med istället.


I bakgrunden ser du att jag använt en diamant-mönstrad stencil tillsammans med timpans hemmagjorda sprayer. Det är ju bara till att blanda ut den eller de färger man så själv önskar i en liten eller stor mister-flaska. Redan nu finns det en hel del stenciler hittar du från både Crafter's Workshop och Dylusions i butiken hos Scrap & Hobby... Men det bästa av allt är ju att det snart kommer flera, mindre storlekar! Jippiii!



Att använda en textschablon (stencil) tillsammans med svart akrylfärg är också roligt...


För tt få den svarta akrylfärgen att lyfta lite extra, har jag dragit på lite olika inka gold-färger (det finns ju 18 st fina färger att välja bland). Men för att få akrylfärgen strukturerad och fräck, har jag givetvis använt embossingfönen och låtit färgen koka...

Ett tips kan dock vara på sin plats... Jag har lärt mig att använda Tim Holtz Heat tool till just "kokning" av akrylfärgen... för då blommar den inte ut och dör líka fort som den gör med en vanlig värmefön. Där är processen jättesnabb, vilket givetvis är bra om man skall embossa med pulver till exempel :-). Jag har så att säga mer kontroll över vad jag gör med Timpans värmefön.





Rock on, boys and girls!!!

1 kommentarer:

Ellis sa...

Vilken läcker tavla du har gjort, äntligen hittat tillbaka till dig, såg en kommentar Inger hade gjort på din FB sida! =)
Kram Elenor

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).