fredag 20 maj 2011

Hoo loves you + Abbey!

Det här är ett roligt kort. Eller rättare sagt en rolig vikning. Det är ett snedvridet stafflikort, som 12-åriga Oliver lärde mig på Kongahällamässan tidigare i maj i år :-).
Tack för det, Oliver!


Jag har använt mig av Spellbinders kugghjulstansar och lagt dem lager på lager. Jag har färglagt Abbey från the Greeting Farm med distressfärger. Jag måste medge att jag vill lära mig mera om färgläggningstekniken med just distressfärgerna :-).

Här ser du hur kortet ser ut när det är uppfällt.


Lilla Hoo-ugglan finns med i höger hörn.
Och kortet är fyllt med kugghjul av olika de slag. Tim Holtz har ju äntligen släppt Steampunk-kantstansen med olika stora kugghjul samt ett litet set med små små kuggisar, eller rattar som Kerstin A skulle sagt det :-).


Här har du några närbilder på kuggisarna och rosen i mitten.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).