söndag 29 maj 2011

Det är mors dag idag

Ja, det är ju sant att det är en fin dag som bör firas.

Här är Super Mom från Whimsy Stamps. (Du hittar denna - och många andra - görfräcka stämplar från Whimsy Stamps hos oss på Scrap & Hobby).

Just check her out!!!!



Det var mig en självsäker mamma... Och utifrån hur många som köpt stämpeln - så verkar många kännar igen sig i SUPER MOM-fenomenet :-).

Jag gick ju på färgläggningskurs hos LenisLenis-Lena i onsdags, och där fick vi alla chansen att bekanta oss med olika färgläggningstekniker. Jag valde att göra ett monokromatiskt alster, utan att tänka så mycket på vad Lena lärt mig :-/... Typiskt mig ... 
Tänk att det skall vara så svårt att lära sig något nytt... :-(.


Jag har stämplat upp mamman med svart brilliancedyna och sedan färglagt med fyra nyanser av brunt med distressfärger;
tea dye
pumice stone
frayed burlap
vintage photo

Hudfärgen har jag färglagt med pumice stone. Det verkar som om det fanns lite färg kvar i penseln, när jag började färglägga håret med tea dye. Efter att håret torkat lite, avslutade jag med vintage photo längs rötterna, för att skapa ett djup.
Jag lät bli att måla hela motivet - med flit - då jag ville leka fram lite skuggor och ljusa partier. Det här får väl duga som ett förstaförsök, antar jag :-).




Och för att förhöja den enkla tagen, har jag stämplat med fjärilar och inkidos stjärnbakgrundstämpel lite här och där...



... och avslutat med lite stickles glitterlim...


2 kommentarer:

Sandra sa...

Jättefräck! Tycker du lyckats bra med färgläggningen :)

Marita Johansson sa...

Såå läcker

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).