söndag 29 maj 2011

Ett grattiskort till Agneta

Det här är också ett kort jag gjorde på kortmakarmaran lördagen den 21 maj.
Utmaningen krävde att man skulle skapa sitt eget bakgrundspapper med blommor och använda sig av minst två knappar. Sagt och gjort.



Jag stämplade med vattenstämpel och hällde på Fired Brick distress-embossingpulver och fönade. Det blev tyvärr inte så bra resultat. Jag syftar på jämnheten i stämplingen. Men sandpapperskänslan kom allt fram :-).
Därefter jobbade jag in Broken China Distress Stain. Det är ju ett supersmidigt sätt att bara dra på färgen - över det embossade - helt enkelt för att embossingen skapar en s k resist-teknik.

Därefter mattade jag det hela med lite wellpapp. Jag hade en remsa som inte riktigt täckte hela kortets bredd, så jag tänkte dra nytta av det med ett annat sätt att dekorera. Jag stansade först ut en kant med Marthas Deco Flowers-stans - bara för att få en lite annorlunda look till det enkla kortet - samt för att minska ned på bredden på kortbasen.
Jag hade också under dagen sett att jag fått med mig turkos-blå knappar - varför jag valde att limma fast dem på rad bredvid wellpappen. På så sätt fick jag ju användning för hela kortbasbredden utan att det såg tokigt ut!


Jag stämplade också upp en scallop-cirkel och en scallop-oval och mattade dem på varandra. Jag avslutade med en skön grattisstämpel från Inkido.


Och så vann jag genom omröstning! 
Tack alla snälla medpysslare som förgyllde min dag :-).

Och den här gången gratulerar jag min pysselkompis Agneta! Jag har den äran att gratulera på din högtidsdag... 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint kort! Jag måste försöka gå nån kurs/inspirationskväll i Tim Holtz-teknik, är ju så snyggt!

Agneta sa...

Tackar för gratulationerna även om jag inte såg den förrens idag.... =)

Superfint kort...=)

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).