torsdag 29 december 2011

JULSTJÄRNA 2

Döm om min förvåning när jag såg den fina julstjärnan på ett mjölkpaket igår. Och sen när jag googlade på det, så hittade jag det även på nätet... Visst är teknikens framfart helt underbar!!!

Kolla här själv!




För att göra stjärnan behöver du 5 fyrkantiga (kvadratiska) papper ca 21 x 21 cm (faktum är att du själv kan välja hur stor stjärnan skall vara... Bara genom att ta 10x10 cm stora papper får du en stor stjärna... med dessa mått, måste stjärnan bli gigantisk!!!). (och jag som gjorde min med 6 st strutar... inte undra på att den bågnade lite hit och dit...)



Gör så här:


1. Vik papperet till en trekant.


2. Klipp fem remsor från den vikta kanten in mot mitten.


3. Vik upp pappret. Tejpa ihop hörnen på den innersta fyrkanten så att det bildas ett rör.


4. Vänd nu pappret och tejpa ihop hörnen på nästa fyrkant. Gör likadant med alla hörn och alla fem pappren.


5. Häfta ihop spetsarna på de fem delarna i stjärnans mitt. Häfta även ihop bredsidorna så att en stjärna bildas.




God fortsättning på julen....

1 kommentarer:

Katja/MezzaNotte sa...

Härlig beskrivning du bjuder på... måste testa vid tillfälle!
Kram Katja

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).