onsdag 5 september 2012

CHARLIE CHAPLIN-KORT NR 2 ÅT VILDA STAMPS

Här kommer ännu ett Charlie Chaplin-kort. Jag tänkte som så att det var lika bra att göra sig av med de provstämplingar jag hade framför mig på bordet. 

Den här gången gjorde jag ett lite enklare kort, med en utstansad "riven sida ur ett kollegieblock"-kant, wellpapp, ett kugghjul, med Vildas bakgrundstext-stämpel, Charlie Chaplinstämpeln + engelsk text och två olika filmstripstämplar.

Psst... Numera tar jag bilderna med min mobiltelefon. Kvaliteten är helt ok, och jag har ett program som heter DropBox, som gör överföringen av dokument till antingen datorn eller t ex facebook, så mycket smidigare. Skaffa dig det, du också!!! Det är helt gratis :-).


Här ser du den utstansade kanten lite bättre... Det är en EK Success-stans som heter binding edge.
Jag har dragit med svart distressdyna (black soot) över wellpappens förhöjningar...


Kolla in stämpeln "A day without laughter is a day wasted.". Jag är väldigt förtjust i uttryck och ordspråk av olika de slag.. Och gärna med rak och enkel text, med en gammal touch... Precis i min smak...
Du ser också en del av de två olika filmstripstämplarna i bakgrunden. De är så himla fräcka tycker jag.. Tänk att stämpla upp dem på någon slags plast, och vips, så har du fått dig en filmremsa, som du kan sätta över ett foto eller liknande, för att få en fräck effekt :-)!



Kugghjulet är utstansat med Timpans Gadget gears-stansmall. Fördelen med en tjock stansmall är att du kan stansat ut både mossgummi (funky foam), grungeboard, chipboard (om den inte är för tjock) o s v. Sen har jag färglagt den med någon distressfärg och stämplat med Vilda Stamps Brevbakgrundsstämpel (v260).


Jag har också gjort en snurrblomma av en papper från en gammal bok. Eftersom papperet är lite fragilt, har jag stansat ut två cirklar bokpapper och en cirkel svart vanligt papper och monterat ihop, innan jag började klippa cirkeln som en orm och snurra ihop. Jag fäste spiralen med limpistol, för att det verkligen skall hålla :-).


Charlie är färglagd med Copicpennor. Det är de färgläggningspennor jag kommit att tycka bäst om, helt enkelt för att de har en skön penselliknande spets. Färgläggningen är mjuk och lättkontrollerad.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).