fredag 18 maj 2012

SCHACK MATT

Min mamma Maire gillade att spela schack. Likaså hennes tvillingbror Matti. Här spelar de sin sista gemensamma match, någonsin.



Matti kom och hälsade på mamma här i Sverige våren 2011. Sex månader senare kom han tillbaka för att delta på hennes begravning. Så här i efterhand är jag jätteglad för att han kom till Sverige för att hälsa på.

Eftersom både schack och begravningen går i det svartas tecken, valde jag att fokusera på just svart-vitt även på layouten. 

Jag har valt att använda spillbitar med enkla mönster (randigt, prickigt) som fungerar väl tillsammans.



För att bryta av det hela med en färg till, har jag valt att använda det jag hade med mig i bokstavsväg. Jag hittade fina ORANGE bokstavsstickers för någon vecka sedan och jag tycker mycket om att använda dem. Schack matt är ju en bekant term i det här spelet, och som vanligt, så var det MATTI som vann.


Jag tycker om utseendet på tags. Jag tycker också om att göra kort i form av tags. Här har jag nöjt mig med att stoppa in en del av en tag bakom fotot. För att ge det hela lite struktur, har jag valt att knyta i en bit vit snöre i hålet.
Måttbandet som du ser under tagen har jag köpt på Klädkällaren. Den kostade inte mer än 5 kr, och det tyckte jag kunde vara käckt att ha som dekoration här och där :-).


Här ser du en helheltsbild på alltihop.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).