onsdag 13 april 2011

Tim Holtz pappersrosetter

Tim Holtz har i samarbete med Sizzix gjort stansmallar till s k pappersrosetter - eller pappersblommor. Med hjälp av mallen, ett par långa stansplattor och en lång basplatta samt t ex Big Shot stansmaskin, kan du stansa fram en remsa med vågkant samt förperforering, så att det är lätt att vika ihop dem.
Här ser du hur mycket de olika pappersrosetterna skiljer i storlek. Den gröna är den största och finns på en mall och de andra två kommer i samma mall.



För att papperet inte skall spricka för lätt, rekommenderar jag dig att använda Tissue tape - ett slags mönstrad kirurgtejp som både dekorerar och håller ihop blomman. Det finns olika mönster på tejpen, och smak och tycke får avgöra, tycker jag :-).

TIM HOLTZ - JOURNEYMAN - TISSUE TAPE - TH JOURNEYMAN TISSUE

Tagen i bakgrunden har jag först färglagt med Wild Honey distress stain och när det torkat, har jag skrynklat ihop tagen och därefter dragit med vintage photo distress dyna över det. För att få det lite plattare har jag sprayat vatten på den - för att få den bruna färgen att flyta ut lite och därefter har jag strykt det torrt med ett litet resestrykjärn.

Och här ser du höjden på pappersblomman:




Killen på bilden heter Noah, och kommer från det nya Creepin Crew-setet från The Greeting Farm.


1 kommentarer:

Anonym sa...

åh, wild honey var ju för läckert! Känns som att den måste införskaffas!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).