fredag 15 april 2011

Kort med havstema - Syren från TGF

Jag har torrembossat bakgrunden med Tim Holtz Texture fade. Därefter har jag jobbat in olika färger med distress ink-dynorna.

Syren-tjejen har jag färglagt med copicpennor, och jag kände för att göra henne lite grön.
Det blev visst lite mycket :-(.

Men ett enkelt kort... Bara så där :-).



Och då menar jag enkelt, i ordets rätta bemärkelse!

Kolla in baksidan!



Jag gjorde ngn slags staffli-grej till den, så att den kunde fungera som en liten tavla... Den går fint att vika ihop, om man skulle vilja skicka den till någon :-).

Och för att förstärka intrycket av hav, stämplade jag dit lite fiskar och någon växt. Jag föreställde mig att hon satt på havsbotten och begrundade livet...



Och den obeservante ser att jag först stämplat tjejen på bakgrundspapperet. Eftersom jag inte kunde färga in bakgrunden utan att förstöra Syren, så valde jag att stämpla upp henne en gång till och montera på den andra med 3d-kuddar.


1 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Ja nog är hon grön men jag tycker att kortet blev bra

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).