tisdag 5 mars 2013

MIXED MEDIA-TAG MED TORREMBOSSAD BAKGRUND

Jag hittar härlig mixed media-inspiration både här och där på nätet. Den senaste favoriten är LuvLee Scrappin, som också har en kanal på youtube :-).

Hon hade gjort en fantastisk tag, som jag lät mig inspireras av. Jag tänkte kört hela vägen och "kopierat" hennes alster, men efter ett tag kände jag för att hålla det "less is more". 
Papperet är ca 8,5*4 tum stort.


Jag började med att spraya ett vitt papper med olika blå sprayfärger samt vit kalkig spray från Memories. Sedan torrembossade jag det från två håll (eftersom papperet var så långt :-))


Därefter drog jag med Archival ink-dynan Coffee över de förhöjda partierna, och som du ser, gick det ritkigt bra (d v s utan att jag fick för mycket dynefärg på de ställen som inte är embossade).


Jag letade fram två stenciler, en med text och en med rutor i olika storlekar. Jag drog över strukturpasta på båda stencilerna.



Sen torkade jag pastan i omgångar med embossingfönen. Jag gör detta, för att jag vill ha en fräck struktureffekt av den uppblåsta pastan.



Jag sparayade med rusty hinge-spray över ett kugghjul i naturfärgad chipboard. Du ser att färgen mot det vita underlaget är mer naturtroget än på kugghjulet!

 
Jag stansade ut honeycomb-formen i svart - då jag tyckte att det skulle bryta av mot den blå bakgrundsfärgen på bästa sätt :-).
 

Jag sprayade också några vita gardenior med grön sprayfärg.


Jag började placeraut de olika sakerna jag valt... Jag gjorde några snurrblommor som jag tänkte kunde pigga upp och skapa lite struktur...


Jag belslutade mig för att hålla det relativt enkelt, utan snurrblommor... Stämpeluttrycket Old age isn't so bad - when you consider the alternative kommer från Vilda Stamps.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).