fredag 5 augusti 2011

Resväskealbum del 6 - Pirates

På något sätt började jag tänka på Hamlet och "To be or not to be", när jag såg döskallen just nu.
Shakespeares Hamlet gick ju omkring och pratade med en döskalle för att rådgöra med sig själv... Ibland kan man ju känna sig som en döskalle, så det kanske är därför jag känner igen mig..., hö hö...


Här har jag ett uppslag - helt tillägnad Vilda Stamps, som jag ju skall inspirera hos :-)

...

Pirater är ju ett resande folk, och jag tänkte att det kunde vara skoj att göra något med dessa stämplar. 


Flaskpoststämpeln tyckte jag var vansinnigt rolig att jobba med... Och ännu mer roligt blev det när jag kom på att jag kunde maska till en bård längst ned... 
En av flaskorna har fått glossy accents på sig...


... och en annan har fått crackle accents på sig... Nu ser ni skillnaden på hur de skiljer sig åt :-).

Vilda Stamps har en vansinnigt snygg lång banderoll-stämpel som jag inte kunde motstå att prova på. Jag tänkte länge på vad mer jag kunde göra med den och letade därför febrilt bland mina stämplar för att få något som passade i "rutorna". Till slut beslutade jag mig för att slakta "Carpe Diem"-stämpeln och dela upp den. 
På vänster sida ser ni också en superfin grungeswirlstämpel, som jag stämplat dit bara halvvägs... :-).

I hörnet ser du en fin stämpel från vintagekitet. Den finns tyvärr inte till allmän försäljning.
Jag som studerat de tidigare hemliga kiten, inser att jag bara inte kan missa de kommande kiten, helt enkelt för att då har man ju chansen att få tag i verkligen unika stämplar - i en begränsad upplaga :-). 

Under hörnstämpeln, ser du också delar av Vildas stora splasbakgrundstämpel. 


På högersidan kunde jag bara inte motstå att jobba med den fina skeppstämpeln. 
Jag började med att stämpla den på papperet och fortsatte sedan med flaskpost- och myntstämpeln för att göra en liten fortsättning på bården. 



Jag hade ju turen att ha en pergamentrullestämpel till hands, för att skapa en liten dekoration. Jag har sedan målat med Sepia accents på den (för första gången). Det blir ett glansigt utseende med lite rödlätt färg.
Jag har stämplat pergamentrullen först på papperet och sedan på ett separat papper. På så sätt slapp jag skära med skalpell runt de tunna trådarna, men ändå få helheten. 


Och här ser du döskallen, som också är dränkt i crackle accents.  På höger sida finns också en halv grungeswirlstämpel.


1 kommentarer:

Bast sa...

The whole album is just adorable! I especially love these pages. Beautiful job! Thanx for sharing.

KimMJ
bast830@comcast.net

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).